View Categories

1. Jak dodać ogłoszenie zakupu produktu rolnego?

3 min read

Dodanie nowego ogłoszenia zakupu na platformie Agralan jest możliwe z następujących miejsc:

  • zakładka Ogłoszenia zakupu na tablicy z ogłoszeniami,
  • zakładka Ogłoszenia na tablicy Zakup – Moje ogłoszenia.

Po kliknięciu w przycisk Dodaj ogłoszenie zakupu zostaje otwarty formularz. Uzupełnij w nim dane w ramach poszczególnych sekcji.

Sekcja PRODUKT

W przypadku niektórych kategorii, np. zbóż, masz możliwość określenia dodatkowo parametrów jakościowych.

Pojawiają się one po wybraniu kategorii, a następnie produktu, w polach z rozwijaną listą wartości do wyboru.

Sekcja INFORMACJE O OGŁOSZENIU

Wskazane jest, by tworzone ogłoszenie posiadało tytuł oraz krótki opis, aczkolwiek wypełnienie powyższych pól nie jest obowiązkowe.
W przypadku wątpliwości związanych z formatowaniem danych wprowadzanych do poniższych pól polecamy skorzystanie z zakładki Pomoc.
Pole Opis to miejsce na wypunktowanie najważniejszych informacji dotyczących naszej oferty oraz doprecyzowanie danych, które nie zostały przedstawione we wcześniejszych polach.

Sekcja WARUNKI ZAKUPU

Dla wybranego produktu konieczne jest określenie warunków zakupu. w tym ceny oraz ilości towaru, jaki chcesz kupić. Musisz określić także minimalną ilość towaru, możliwą do przewiezienia jednym transportem czyli minimum logistyczne.

W polu Cena wartość towaru definiujemy w PLN, w przeliczeniu na kilogramy lub tony (w zależności od wybranego produktu).

W polu minimum logistyczne (3) możesz zdefiniować minimalną ilość towaru do załadunku. Minimalna ilość na propozycji sprzedaży (2) określa najmniejszą ilość towaru, którą może zaproponować Kontrahent.

W polu Ilość (1) zdefiniuj preferowaną ilość towaru, jakiej dotyczy ogłoszenie.

Pamiętaj, aby wartość ta była nie mniejsza, niż określona minimalna ilość na propozycji sprzedaży. Powinna ona stanowić wielokrotność wprowadzonego minimum logistycznego.

Powyższe wartości podawane są w tonach lub kilogramach.

Ilość produktu oraz minimalna ilość na propozycji sprzedaży będą więc zawsze wielokrotnością minimum logistycznego. Określenie tych parametrów pozwoli kontrahentowi zaproponować taką ilość produktu, która stanowić będzie wielokrotność wprowadzonych wartości (nie mniejszą, niż określone minimum).

W tej sekcji możesz określić również termin płatności (1) za towar oraz szczegóły transportu (2), w tym informację czy jego organizacja spoczywa na Sprzedającym czy Kupującym.

Możliwe jest także wprowadzenie adresu magazynu docelowego, do którego zostanie przetransportowany zakupiony towar oraz informacji o planowanym terminie jego odbioru. Zaznaczenie lokalizacji magazynu docelowego spowoduje wyświetlenie w Twoim ogłoszeniu cen zakupu właściwych dla lokalizacji potencjalnych dostawców, którzy są zainteresowani Twoim ogłoszeniem.

System wyświetli potencjalnym dostawcom cenę automatycznie obniżoną o koszty przewozu do Twojego magazynu pod warunkiem wcześniejszego wskazania tych kosztów w Twoim Profilu działalności.

Sekcja ZASIĘG

Określenie zasięgu ogłoszenia umożliwia dokładniejsze sprecyzowanie, do kogo kierujesz swoje ogłoszenie. Na przykład lokalny dostawca lub kupujący może kierować swoje ogłoszenie głównie do kontrahentów w swoim regionie, zwłaszcza jeśli planuje samodzielnie obsłużyć transport.
Jeśli planujesz, by dla Twojego ogłoszenia transport był po Twojej stronie, a dla wybranego magazynu nie określiłeś kosztów transportu dla żadnego z powiatów, cena dla wszystkich regionów będzie równa cenie tworzonego ogłoszenia.
Koszty transportu dla Twojego magazynu możesz skonfigurować w zakładce dotyczącej magazynów. Każdorazowa zmiana tych kosztów we wspomnianym miejscu wymaga ich aktualizacji na szczegółach ogłoszenia.
Dla kosztów transportu przypisanych dla wybranej lokalizacji podane na mapie wartości będą cenami towaru pomniejszonymi o koszty w wybranym powiecie.

Koszty transportu dla magazynu należy zdefiniować osobno dla wskazanych powiatów, w zależności od ich odległości od magazynu.

Określając zasięg ogłoszenia definiujemy powiaty i/lub województwa, z których oczekujemy składanych przez kontrahentów propozycji sprzedaży (lub kupna – jeśli tworzymy ogłoszenie sprzedaży). Wybranie lokalizacji odbywa się poprzez wprowadzanie nazw powiatów i/lub województw (może ich być kilka) w polu Regiony. Dzięki opcji autouzupełniania wystarczy wpisać pierwszą literę (lub litery) nazwy, a pojawi się podpowiedź.
Możesz też po prostu kliknąć na mapce odpowiedni region aby go wybrać. Jeśli nie widzisz wybranego regionu, spróbuj przeciągnąć mapkę w wybranym kierunku, naciskając wcześniej przycisk myszy.

Powiększanie lub pomniejszanie, a także przełączenie między wyborem powiatów lub regionów możesz zrealizować dwojako. Za pomocą widocznych ikonek + lub  w prawym dolnym rogu mapy albo za pomocą kółka myszki przy wciśniętym przycisku CTRL.

Tak wygląda szczegółowy widok mapy:

Sekcja ZAŁĄCZNIKI

Aby zwiększyć wiarygodność ogłoszenia oraz wzbogacić je o bardziej szczegółowe informacje, możesz dodać do niego załączniki, takie jak np. szczegółowa specyfikacja produktu lub dodatkowe wymagania. W tym celu wystarczy kliknąć na przycisk Dodaj załącznik.

Maksymalna wielkość załączników dodawanych do ogłoszenia to 20 MB.

Na etapie tworzenia ogłoszenia konieczne jest wprowadzenie danych do wszystkich pól wymaganych (oznaczonych *).

Po ich uzupełnieniu przycisk Zapisz stanie się aktywny, a jego kliknięcie spowoduje zapisanie utworzonego przez Ciebie ogłoszenia. Będzie ono widoczne na liście Moje ogłoszenia – ze statusem Nieopublikowane, a w kolumnie Okres dla tego ogłoszenia nie będzie widoczna graniczna data jego obowiązywania.

Aby ogłoszenie pojawiło się na ogólnodostępnej tablicy z ogłoszeniami, konieczne jest jego opublikowanie.